tomenjeannette.reismee.nl

Zee en strand

Gisteren hebben we het ervan genomen. Met de shuttlebus naar de zuidkust van Aqaba. Daar kwamen we in een prachtig resort terecht. Zwembad en daarachter de Rode Zee. Op het strand ligstoelen. Van alle gemakken voorzien dus. We gaan snorkelen. Het lijkt zo eenvoudig. Je legt je hoofd in het water en haalt adem door je snorkel. Verder hoef je alleen wat te drijven en te kijken. Ik denk dat dat te weinig uitdaging voor me biedt. Alhoewel op strandschoentjes over keien het water inlopen met mijn kippige blik is een hele opgave. Dan het ritueel van de duikbril. Eerst spuug erin; dan onder water en dan op de juiste wijze op je hoofd zetten. Vervolgens de snorkel in je mond. En ja hoor. Daar gaan we. Voordat ik het weet heb ik me in de nesten gewerkt. Voor me heel hoog koraalrif in heel laag water. Paniek slaat toe en ik ga plompverloren staan. Ik heb toch strandschoentjes? Ik voel een scherpe pijn en bedenk me dat ik waarschijnlijk op een zeeegel ben gaan staan. Twee zwarte stippen op mijn grote teen. Eerst maar weer verder na instructie van Tom. Goed kijken waar je zwemt en als je gaat staan eerst kijken waar je je voeten neerzet. Zo logisch. Vervolgens komt er water door de snorkel naar binnen. Daar word ik zenuwachtig van en steek mijn hoofd boven water. Ondertussen is de duikbril helemaal beslagen. Moet weer ondergedompeld en dan weer op mijn hoofd. Omdat ik steken in mijn grote teen krijg lijkt het me beter om daar toch eerst naar te laten kijken. En dus gaan we naar de kant. Er gebeurt iets raars en ik sla om me heen en je raadt het al. Tegen een andere zeeegel. Nu ook een zwarte stip in mijn handpalm. De remedie is om het aangedane lichaamsdeel in heel erg heet water te houden gedurende 10 minuten. Dat doe ik. En daarna voel ik niets meer. Tom gaat ondertussen een keertje alleen snorkelen. Zoals hij het samenvatte. We hebben drie minuten gesnorkeld en we zijn drie kwartier bezig geweest om de problemen op te lossen. Het blijkt dat wij op een verkeerde plek hebben gesnorkeld. Tom is verderop geweest en daar is het veel dieper. Ik ga nog een keer. Het is inderdaad hardstikke mooi! Zo'n diversiteit aan koraal. Ook enorme ballen op de grond. Lijken wel uit de kluiten gewassen pompoenen. We zien ook vissen. Het is schitterend. Met alleen drijven kom je er niet, want er staat best wel een aardige stroming. Het is zo bijzonder wat je allemaal ziet. Daarna met de bus weer terug naar het hotel. Helemaal rozig.

Vanmorgen hebben we een stuk door het stadje gewandeld. Het is vandaag zondag voor de mensen hier. Dat treffen we. Heel veel mensen op het strand en in het water. Als ik vraag of ik een foto mag nemen vinden ze dat onveranderlijk leuk en bedanken ze mij. We hebben op een terrasje wat falafel en hummus gegeten met een colaatje. Daarna wat fruit gekocht. Dat ik inmiddels bijna op heb. En vanavond gaan we ergens eten waar er allemaal kleine hapjes geserveerd worden. Volgens de Lonely Planet DE plek waar men de avond doorbrengt.

Tot later!

Liefs Jeannette

Reacties

Reacties

mamma

Hai Jeannette,
De volgende keer weet je precies hoe het moet :-)
Mooi verhaal hoor.
XX

Marieken

Auw, dat moet pijn gedaan hebben....geniet van de rest van de reis, ennuh....geen zeeëgels meer

wendy

als jullie de kans krijgen moet je ook eens zee-egels eten!

Roos.

Hoi Tom en Jeannette, leuk om te lezen wat jullie allemaal zien. En interesante informatie, vind ik ook boeiend. En de foto's geven ook een goed beeld. Heel veel plezier! liefs Roos.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!