tomenjeannette.reismee.nl

Alpaca's in de Negev

Wadi Negev en Alpaca's Probeer je voor te stellen. Je kijkt uit het raam en je ziet een kameel in een zandkuil rollen. En zover je kunt kijken zie je woestijn. In grote heuvels. Dan prachtig bloeiende cactussen. Wij zijn neergestreken bij een alpacafarm. Opgezet door 2 israeliers. Ze hebben de lama's en alpaca's zelf uitgezocht in Zuid Amerika. Van de wol maken ze hoeden die ze verkopen. Je kunt ook voer voor de dieren kopen. Of met de staf meegaan als ze de dieren gaan voederen.  Daarnaast hebben ze behoorlijk wat paarden om trekkings in de woestijn te maken.  Evenals een grote roedel honden. Geweldig!  Gisteren aan het eind van de dag zijn we naar de krater gelopen om de zonsondergang te zien. We waren net iets te laat. Een van de honden liep met ons mee en wees de weg. Gisterenavond laat hebben we de sterrenhemel bewonderd.  We zijn de grens met Israel lopend over gegaan. Ging best soepeltjes.  Daarna met de taxi naar het autohuurbedrijf. En toen op weg. Schitterende route door de woestijn gereden. Ons eigen Wadi Rum.  Vanmorgen hebben we een rondje over het landgoed gelopen. Geitjes, schapen en een zwijntje. En witte muilezels naast de al genoemde dieren. Ik heb geprobeerd om een alpacajong te fotograferen. Ineens stonden er twee groten op mijn lip. Die tanden probeer ik liever niet uit. Vanmorgen een goddelijk ontbijt. Lekker buiten onder het afdak met druivenbladeren. Fantastische plek!

Marieken

Mazzel tov!