tomenjeannette.reismee.nl

Vreemd

Buiten is het feest(?) in volle gang. Het begint als we op het balkon gaan zitten. Eerst denk je dat het een auto met de radio op standje hopeloos is. Dan komt het terug en krijg je het vermoeden dat het iets anders, meer blijvends, is. We zitten lekker te lezen. Tot op zekere hoogte lukt het de bassen buiten te sluiten. Zo erg is het nou ook weer niet. Toch gaan we op een gegeven moment naar binnen. De wifi doet het niet. Ik ga naar de overkant naar de receptie en breng ook "het feest" ter sprake. Ze zegt dat het uiterlijk tot 21.00 uur duurt en dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Waar ze die wijsheid vandaan haalt? Het dreunt nu nog steeds op de achtergrond. Gisteren duurde het lang voordat tot ons doordrong dat het vuurwerk was dat we hoorden ivm oud en nieuw. Vreemd. Zondag is het nieuwjaarsdag. Morgenavond is het oudjaarsavond. Dat belooft wat! Wij gaan morgen naar Akko en Rosh... het laatste zijn grotten. Op de grens met libanon. En daartussen stranden. Even lekker een duik nemen... De laatste paar dagen verblijven we in Jaffa. Even buiten Tel Aviv. Daar gaan we uit eten met een collega van Tom en haar man. En tom heeft nog een lopende afspraak. Het is vreemd dat we aan onze laatste week toe zijn. Aan de ene kant lijkt het of we er pas zijn; aan de andere kant ook weer niet. Voor strakjes; welterusten. XU