tomenjeannette.reismee.nl

nieuwe plek

Vanmorgen zijn we van Jeruzalem naar Haifa gereden. Het plan was om eerst een route te nemen dwars door de Westbank. Nadat ik geinformeerd heb bij de receptie en op internet heb gecheckt besluiten we om een andere route te nemen. Er zijn pas demonstraties geweest en hoewel er nu niets aan de hand is kan dat zomaar omslaan. We blijven hier zes nachten en verkennen van hieruit de omgeving. We hadden nog net op tijd een kamer. Het is volgende week nieuw jaar in Israel en iedereen is vanaf morgen een week vrij of zo. Iemand vertelde ons dat er dan niets meer te krijgen is in het Noorden. En dus moesten we snel schakelen. We hebben hier een appartement. Heerlijk. En we kunnen meteen de kosten wat drukken door zelf te koken etc. Israel is veel duurder dan we hadden gedacht. We hebben tot nu toe eenvoudige accommodaties gehad die evengoed veel duurder zijn dan dat we normaal uitgeven. Dus hebben we ons budget moeten opschroeven. Niets aan te doen. Het is een prachtig land en het is stralend weer. Naast me zit een jongen te telefoneren met zijn vriendin en uit het gesprek begrijp ik dat er niets meer vrij is. Vandaag hebben we rustig aan gedaan. Gisterenavond hebben we heerlijk gegeten en wijn gedronken. We zijn het ontwend! En dat hebben we gevoeld vandaag. Haifa is een grote stad met een grote haven. Ook stranden en mooie plekken in de buurt. Nu gaan we wat aan het eten doen en morgen maar een plan maken.

Liefs Jeannette

wendy