tomenjeannette.reismee.nl

Hotspots

Heet is het nog steeds. De bedoeling is om 's morgens op tijd te vertrekken. Tot nu toe is het steeds gelukt om op het heetst van de dag bij een bezienswaardigheid aan te komen. Ik geef toe gisterenochtend had ik gewoon geen puf om op te schieten. We zijn in en rond Haifa blijven hangen. De eerste hotspot zorgde ervoor dat we zo moesten lachen dat ik meteen over mijn dufheid heen was. Met de kabelbaan, wij met zijn tweeen en drie karretjes naar boven. Vervolgens struikelde je over de geweldige kerk die naast het stationnetje stond. Een hoogtepunt, Die hadden we zo gezien. We wilden nog naar de grot van Ilea. Dat is tot op heden niet gelukt. Met de auto konden we het niet vinden en lopend was niet te doen werd ons verteld. Toen het duidelijk werd dat we hier niets meer gingen doen zei Tom: 'als we opschieten halen we de kabelbaan nog'. Het vertrek was 1 keer per 15 minuten. Daar kwamen we achter nadat we op de heenweg een tijdje hadden zitten wachten. Dat lukte precies. Toevallig reden we langs de tuinen van Baia. En die zijn schitterend! Je mag alleen in het eerste stukje. De rest moet onder begeleiding. Dat eerste stukje met een paar treetjes was al flink afzien. Erg mooi! Daarna verder naar de dierentuin van Haifa. Dat zal te maken hebben met mijn Artis verleden.... De weg daalde gestaag. Iets te eten was er niet. Wel een ijsje. En het was rond het middaguur. Bijzonder vinden wij dat je in een ruimte met een aantal grote roofvogels bent. Er zat er een boven ons hoofd op een tak. Er lagen drie jonge wolven zonder ouders. En een witte tijger. En ja, toen we helemaal beneden waren moesten we weer omhoog. Behoorlijk steil. Gelukkig kwam er net een golfkarretje aan. Wij mochten mee naar het opstappunt. En konden daar blijven zitten tot de uitgang. En ik maar het idee hebben dat dat voor luie mensen is, ha.ha. Daarna zijn we naar het strand gereden. Hele hoge golven; rode vlaggen overal. Best heftig! Eerst heb ik mijn zonnebril opgehouden omdat ik dan tenminste wat zie. Na een paar dreigende golven toch maar afgezet en naar het strand teruggebracht. Dat was maar goed ook. Even daarna gingen zowel Tom en ik onderuit bij een reuzegolf. Erg leuk en lekker. Daarna in badpak terug naar ons appartement. Onder het genot van een biertje wat gespeeld met de Iphones en gelezen.

Wordt vervolgd......

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!