tomenjeannette.reismee.nl

Masada

Masada Ken je het verhaal? De joden rebelleerden tegen de Romeinen. Toen Jeruzalem gevallen was verschansten ze zich in Masada. Het was gebouwd door Herodes en van alle gemakken voorzien. De Romeinen gingen in de aanval. Toen eenmaal duidelijk werd dat er geen houden aan was hebben de Joden ervoor gekozen om vrijwillig te sterven om niet in handen van de Romeinen te vallen. 10 soldaten hebben zich van die taak gekweten. De laatste heeft zelfmoord gepleegd. Toen de Romeinen binnen vielen was het stil. Indrukwekkend. De ruïne is ook heel erg indrukwekkend. Schitterende omgeving! We hebben bijna alles bekeken. Op een gegeven moment moesten we naar beneden. Het werd te heet. Ik doe een paar foto's van de iphone bij. In Jeruzalem is er vast een mogelijkheid om fotoos van de camera te downloaden. Het is schitterend. Marieken, dat mag je zeker nier vergeten.:-) Voor straks welterusten Jeannette

Marieken

Ik geloof dat ik me hier voor het eerst realiseerde hoe bizar dicht je bij de oude geschiedenis stond.....stilmakend indrukwekkend, komend door Sodom, kijkend naar Gomorra en de Dode Zee.....de heftigheid van het verhaal.....dank voor het terugbrengen van deze herinnering

mamma

Goed beschreven en geschreven Jeannette