tomenjeannette.reismee.nl

Veelzijdig

Twee dagen door Jeruzalem gelopen. Heel divers. Je komt ogen tekort. Het is wel lastig om op de juiste tijd bij de juiste poort te zijn om de oude stad in te kunnen. Ach, dan lopen we gewoon nog een stukje..... Heel veel overdekte markten in de oude stad. Grappig om orthodox Joodse mannen een kinderwagen te zien duwen. Veel vrouwen in het zwart ook hier. En de traditionele joodse vrouw heeft een hoofddoekje om en ook alles bedekkende kleding in saaie kleuren. Gisteren hebben we een prachtige kerk van binnen gezien. Vandaag waren we precies te laat voor de kerk van alle geloven en de kerk van Magdalena op de Olijvenberg. Dat heeft ons een prachtige wandeling opgeleverd aan de zuidkant van Jeruzalem. Langs de muur. Met verre uitzichten.

Zojuist hebben we een wandeling gemaakt langs de Westmuur zoals gebouwd in de tijd van Herodes. Heel gek idee. Eigenlijk kun je maar een klein stukje van deze muur zien (de klaagmuur). Erg boeiend wat de gids allemaal vertelde. Veelomvattend. Voor goed zou ik het nog een keertje na moeten lezen.

Morgen de laatste dag alweer in Jeruzalem. Je denkt zeeen van tijd te hebben en toch vliegt de tijd om.

Kijken of ik nog een paar fotoos erop kan zetten voordat de tijd voorbij is.

Liefs vanuit een zonnig en warm Jeruzalem.

Jeannette en Tom

Marieken

Wat mij altijd verbaasde was dit in de souq, binnen de muren iedereen naast elkaar leefde en handelde en dat ze elkaar een paar kilometer verderop naar het leven staan.......

jeannette

en als je dan het verhaal van de gids hoort realiseer je je hoe lang er al strijd gevoerd wordt tussen religies